wtorek, 10 grudnia 2013

próba generalna!

nowa kuchnia, nowy wygląd, nowy post!


Nawet nie wiedziecie, co to znaczy nie mieć kuchni! I to przez trzy tygodnie. Bez piekarnika, bez babeczek... masakra! Ale, już po wszytskim. Przeczekałam, dałam radę i teraz moja kuchnia jest przecudowna, serio!
A i piekarnik nówka sztuka, więc można szaleć. Tym bardziej, że zima za oknem, święta tuż tuż. Nie ma na co czekać.

Uwielbiam zimowy widok za oknem i wspaniały klimat świąt. Świateczne piosenki chyba nikogo nie cieszą tak jak mnie... Jarmarki Bożonarodzeniowe, szał zakupów, przygotowań i ból pleców, gdy od kilku godzin kleimy pierogi i uszka. Cudownie <3 
Ale najbardziej szaleję na punkcie słodkości i ślicznych dekoracji. Wyjątkowych foremek do wypieków, gwiazdek z cukru i bałwanków marcepanowych. Zapach anyżu, cynamonu, laski wanilii.... Niewspominając już o pomarańczy pełnej goździków i jej cudownym aromacie.
Magia świąt może bezkarnie szaleć po ulicach. Tym bardziej, że Mikołajki już za nami. Aaaaa, cudownie <3

Dlatego mam dla Was coś pysznego i to szlenie, i równie ślicznego! Gwarantuję. 
Zimowe muffiny!

made by Karola
suche

2 szklanki mąki
4 łyżeczki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru (najlepiej brązowego)

mokre

2 jajka
100g. roztopionego masła
1 1/2 szklanki maślanki

+ posiekanka tabliczka czekolady mlecznej i gorzkiej




Mokre składniki dodajemy do suchych. Ważne, aby jajka były najpierw rozbełtane! Posiekaną czekoladę dodajemy do masy i delikatnie łaczymy widelcem. Pamiętajcie, że masa nie może być idealnie wymieszana, bo muffiny będą twarde i niesmaczne. 

Ciasto pieczemy około 20minut w 200 stopniach. Dobrze, jeśli mamy jakąś super-ekstra foremkę:)

Moja jest taka


Muffiny są przepyszne! Wyjątkowo czekoladowe i aromatyczne!
Próba generalna zdecydowanie udana. Zapowiada się wyjątkowa premiera.

made by Karola




1 komentarz :

  1. Kuchnia bardzo ładna :-) ta cegła na scianie... -rewelacja :-D

    OdpowiedzUsuń