wtorek, 21 maja 2013

Muffiny (prawie) FIT ;)




 
Zgadzam się, że każda kobieta była choć raz na diecie. Jestem tego nawet pewna. I nie dam sobie wmówić, że którakolwiek z nas nie próbowała się odchudzać. Bo brzuch odstaje, bo ramiona nienapięte. Bo lato, bo zima.
 Znam to. Serio. Na siłkę chodzę ponad pół roku. Rezultaty? No jakoś nie widać. W szafce zostawiam. Spytajcie moich znajomych. Jak ktoś się dowiaduje, że chodzę na siłownię, zawsze mówi to samo: „dopiero zaczynasz?”. Ale co tam! Grunt, to dobrze i smacznie zjeść.
Mimo to, jestem na diecie średnio… ale szczerze? 3 razy dziennie. Jeszcze dziś rano się odchudzałam. No ale nie wyszło, wpis tworzę z czekoladą w ręku :) Za to, po dwóch godzinach na siłowni.
Mimo to, weekend w domu, z obiadami i z ciastami mamy, zmusił mnie do pewnej refleksji. Wniosek był prosty! Robię muffiny w wersji light.
To była dobra decyzja, owocna w skutkach i uspakajająca sumienie. Skuteczniej niż się spodziewałam.

Dlatego mam dla Was cudny przepis na FIT – muffiny!

Najpierw kruszonka – cudowna, chrupka i pyszna!
*¼ szklanki mąki * 3 łyżki brązowego cukru * ¼ szklanki siekanych orzechów i migdałów * 1 ½ łyżki roztopionego masła

Muffinki
*szklanka białej mąki * ½ szklanki mąki orkiszowej * szklanka pełnoziarnistej mąki pszennej * szklanka płatków owsianych
* ½ szklanki otrębów * łyżeczka proszku do pieczenia * łyżeczka sody
* ½ szklani miodu * ½ szklanki brązowego cukru * 1 ½ szklanki jogurtu naturalnego * kubek jogurtu jagodowego * ½ szklanki mleka
* 3 łyżki oleju * 1 jajko * szklanka jagód

Jak to z muffinami – suche do suchego, mokre do mokrego i suche do mokrego, na koniec jagody, ja wybrałam mrożone. Nakładamy duże porcje do foremek i dekorujemy kruszonką i jagodami. Pieczemy 20 minut w 200 stopniach.
MUFFINY SĄ LEKKIE, PYSZNE I ZDROWE! 
 




4 komentarze :